poniedziałek, 16 lipca 2018

Ojcze Nasz, modlitwa napisana w Biblii

Ojcze Nasz, modlitwa napisana w Biblii



Ojcze Nasz, modlitwa napisana w Biblii

Każdy wierzący i ten nie „wierzący” zna słowa popularnej modlitwy Ojcze nasz inaczej tak zwaną Modlitwą Pańską.

Ojcze Nasz

To najstarsza i najważniejsza modlitwa dla każdego chrześcijanina. Najważniejsze dlatego , ze w swoich słowach chwaląca wspaniałość Boga, Najstarsza ponieważ została opisana w Nowym Testamencie BIBLII przez dwóch Ewangelistów Łukasza oraz Mateusza. Słowa zostały przekazane i wypowiedziane przez samego Jezusa.

Ojcze Nasz

Słowa z Biblii i słowa, które teraz się uczymy trochę się różnią, ale mają te samą przesłankę – chwaląc Boga. Gdy przeczytałam fragmenty w Biblii o Modlitwie Pańskiej. Od razu zauważyłam zmianę miedzy pierwotną regułę ukazaną w Biblii i ta, co teraz znam.



Ojcze Nasz


  Tak się zastanawiałam czemu my nie uczymy się słowa Ojcze Nasz napisane w Biblii. Zajrzałam do wielu portali internetowych związanych z religią i tak szczerze nie uzyskałam konkretnej odpowiedzi. Jednak Przyjmuje się, że wersje modlitwy pochodzą z różnych tradycji liturgicznych. Oryginalna wersja w języku aramejskim w którym rozmawiał Jezus do końca nie znamy. Tekst z Biblii, który znamy pochodzi w języku greckim lub łacińskim. My uczymy się wersji łacińskiej.






W tamtym roku, 6 grudnia sam papież Franciszek przez telewizję włoskich biskupów TV2000, wyjaśnił dość poważna opinię na   temat modlitwy „Ojcze nasz”. Według papieża należało by zmienić obecną wersję włoskiego jej tłumaczenia.  „To ja upadam, nie On popycha mnie ku pokusie, aby zobaczyć potem, jak upadłem, bo żaden ojciec tak nie postępuje. Ojciec pomaga, by podnieść się od razu. Tym, kto wodzi cię na pokuszenie, jest szatan, bo to jego praca” - powiedział Franciszek

Ojcze Nasz w BIBLII i wersji łacińskiej 





Mam na dzieję , że  ten artykuł jest dla was ciekawy. Ja odkąd  studiuje sama biblie i ja poznaję , zmiana Ojcze Nasz bardzo mnie głęboko poruszyła i zastanowiła czemu  no właśnie czemu nie uczymy się wersji napisanej w biblii ? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.